Inspirerad!

Har blivit så sjukt inspirerad av olika hästbloggar det senaste, så jag tänkte ge den här bloggen ännu en chans!


Lite update om hur läget ser ut på hästfronten:

Jag har fortfarande kvar mitt lilla busfrö Mendez, ett varmblod född -02.
Vi har tränat väldigt oregelbundet nu det senaste året nästan på grund av en otroligt stressad termin i skolan samt lite personlliga saker. Men nu är tanken att jag ska, så fort det är lugnare i skolan, börja träna mer regelbundet med min älskling i dressyr då jag känner mig för lång för att kunna ge honom en ärlig chans att klara av hoppningen.

Därför har jag funderart fram och tillbaka att ta hjälp av en medryttare med rätt längd som kan hjälpa mig med hoppningen då han tycker att det är så roligt! 

Så ja, min plutt ska bli en dressyrstjärna!
Har även mätt honom! Han slutade på ca 147 cm, haha min lilla ponny! Köpte honom på grund av att han var "nästan storhäst" då jag alltid har velat ha en ponny, men kände vid hästletandet att jag inte ville köpa en ponny bara för att jag ville ha just en ponny, för att jag visste att den dagen jag blev för lång, att jag skulle vara tvungen att sälja honom. Så jag valde att titta på mindre hästar för att kunna "förlänga ponnytiden" , haha, smart tänkt cecilia!
Hur som helst så fastnade jag för Mendez, en häst som var ca.150 cm hög!

Det står i hans pass att han är ca150 cm hög, kanon tänkte jag! Underbart :D en ponnyliknande storhäst! 
haha, har trott sen jag köpte honom att jag har ägt en liten storhäst, men det visade sig för några dagar sedan att han var av ponnymått! Inget negativt över huvudtaget! Tycker bara att det är roligt då jag alltid har velat uppleva ponnytiden på samma sätt som många av mina vänner som har ponny, då jag personligen tycker att det är en grymt stor skillnad att vara ponnyägare och hästägare, haha! Tror inte att någon kommer förstå riktigt vad jag menar med detta, men hur som helst! Här är jag nu, stolt ponnyägare och fruktansvärt motiverad att vidareutbilda och fortsätta min resa med min älskling och bästa vän, min ponny, Mendez ♥

Hoppas att ni vill vara med på våran resa nu framöver :D Ska lägga upp en bild på hur Mendez ser ut i dagsläget och kommer varje vecka lägga ut en serie bilder som resultatbilder efter veckans träningar!
Samt att jag kommer skriva om dagens ridpass, vardagen i stallet och livet runt om kring! :D

Tills vi hörs igen, ha det fint! ♥




Kommentarer
Postat av: josefine

Hej! hur är det med er? finns de tid någon gång att hälsa på? mvh josefine

2013-07-30 @ 17:41:50
URL: http://lolasplace.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0