idag var han ruskigt billig!

Mockade och fixade stallet snabbt idag!
Sedan tog jag gott om tid på mig att borsta och göra Mendez fin inför ridturen!
Sadlade, tränsade och slängde på ett regn/reflextäcke och stack ut!
Skrittade  i en halvtimma ungefär innan jag började trava och backträna lite!
Red upp till ängen och tänkte hoppa lite, men det tänkte absolut inte Mendez!
Eller jo, han tänkte väl mer hoppa än att träna?
Bocksprång efter bocksprpång efter bocksprång!
Stegringar och bakuter! Han stack flera gånger och var riktigt jävlig!
Vet inte vad jag ska ta mig till?
Mammas kollega ska hjälpa mig med lite träning och så, men det lär inte bli särsilt ofta eftersom att vi måste köra honom hem till henne då och hon bor i Alingsås om jag inte minns fel!
Så det är lite lång att åka mer än en gång i veckan eller kanske varannan vecka?
jag skulle behöva hjälp dygnet runt, 7 dagar i veckan !
Blir helt galen på min kära lilla häst!
Han är så fin, åh har sån grym kapacitet för att göra vad som helst, men ändå ska han förstöra det genom att bete som om han vore en rodeo-häst varje gång jag rider !
är trött på att ramla av, eller vara nära på att ramla av varje gång jag rider ! 
Men , på nåt sätt, så ska vi lösa detta! Vi SKA lyckas ! 
Är helt bestämd på att lyckas få Mendez i form för att få starta en enkel CR till sommarn, eller efter sommaren!
Någon som har en "problemhäst" ? Eller en brutalt het häst som är näst intill o-hanterbar?
SKULLE VARA OERHÖRT TACKSAM OM NÅGON KUNDE DELA MED SIG MED NÅGRA TIPS VAD DU/NI GÖR FÖR ATT HÅLLA HÄSTEN LUGN, STABIL OCH PÅ MARKEN! :)

Bjuder på en liten bild på min underbara älskade monsterhäst idag också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0