trött.

Känner mig som världens tönt.
En riktig lame - ass idiot faktiskt.
Men sanningen är den att jag har tröttnat.
Tröttnat på att ha häst.
Det har gått cirka 3 veckor sedan beskedet om att Mendez inte är ridbar på ca 4 månader.
I början kändes det helt okej, jag pysslade om honom och gick på promenader.
Men nu det senaste har jag inte haft någon motivation över huvudtaget!
Jag vet och förstår att ett liv med häst innehåller en del motgångar och skador.
Men jag är 16 år, haft min häst i åtta månader eller mer, har inte kunnat rida ordentligt och inte tävlat eller ens tränat för någon. (okej jag har tränat två gånger för en skitkass tränare som inte förstod sig på ridtravare, sedan har det såklart legat på mig att ta tag i att hitta en tränare som funkar, med det finns inga sådana hjältar i kba som förstår sig på ridtravare, nte vad jag vet iaf).
Och syftet med att köpa häst var ju att jag ville träna och komma ut på tävlingsbanorna.
Men näe, jag fastnar för en travhäst (dock väldigt fin och har en jäkligt god kapacitet att komma långt).
Men denna travhäst har gjort att jag har känt mig, vet inte, frustrerad? Jag har känt mig tillbakahållen, borta och allmänt meningslös. Så nu när skadan kom fram så gjorde ju inte detta saken bättre!
Jag pratade med min vän och hon sa såhär: Det bästa vorde ju om ni kunde ta tillbaka köpet, om det så ska gå upp i domstol, men han har faktiskt bara kostat pengar för er och ni har inte kommit jättelångt, och han är ju faktiskt såld med dolt fel iom att det inte stod något i besiktningspapprerna.
Men jag vill inte sälja honom...absolut inte, han är min bebis.
Men jag vill ändå inte vara kvar på marken och låta tiden bara gå.
Vänta på att han ska bli frisk och sedan börja om från början igen.
Näe, men samtidigt vill jag inte ge upp!
Jag vet inte vad jag ska göra faktiskt. Om jag ska .. näe..
känner mig som en bortskämd skitunge. jag ska nog bara vara tyst.
Det är min mening här i livet. önska och drömma.
Andra får leva min dröm åt mig.
godnatt♥

Kommentarer
Postat av: Josefine

blir så jävla ledsen när ja läser detta, jag tycker verkligen om dig o mendez allt, ja förstår att de e jobbigt för dig nu men ja har inte sålt en äst till dig som har vart skadad eller aft jag har vart oss en napprapat och det var en muskel i halsen som satt fast på honom men inget mer och det fixade han och jag kämpa med att massera honom och rida honom och allt var bra. Jag sålde onom enbart för att han var för tittig för mig och jag kände att jag inte klara av den vilda ungäst livet igen inget annat. Ja mår så jävla dåligt nu att du tror att jag lurat dig. Jag har ridit honom för ridlärare och veterinär han har inte vart skadad. jag longera honom när jag besikta honom och hon har känt igenom hela hästen och det fanns inga fel. Hade jag haft honom och han var skadad så hade jag inte sålt honom utan fixat det och hade det inte gåttså hade jag avlivat honom.

2011-04-27 @ 00:38:20
URL: http://yummydummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0