21.23

Kom nyss hem från stallet!
Riktigt vår/sommarväder ute! Fortfarande varmt och ljust ute trots att klockan är över nio!
Underbart!
Vart som vanligt lugnt i stallet!
Kom dit åh var ensam, as usual, skönt som bara den!
Mockade och fixade stallet, sedan tog jag in min älskling!
Gjorde ett försök med att stå ute och borsta idag eftersom det var så fint väder, men icke sa nicke!
Det blåste ju åt höger och vänster så all päls som lossnade och all stöv åkte ju tillbaka på hästen igen.. -.-
Så jag gav upp efter en kvart och gick in istälelt!
Borstade klart honom och lindade benen, putsade grimman och gick ut med en välputsad häst på promenad!
Jag är, som ni kanske redan har märkt, otroligt pedantisk i stallet, nästan sjukligt!
Så att gå ut på något så enkelt som en promenad utan en välputsad häst, snyggt lindade ben eller putsad grimma och grimskaft som matchar benlindorna finns inte!
Nejnej! Allt ska vara tipp topp!
Tar cirka en timma på mig att fixa hästen innan promenad, så ni kan ju tänka er hur lång tid det tar när jag ska rida ;)
hahah!
Även jag som ryttare har matchande kläder och välputsade stövlar! viktigt, viktigt!
Svar ja: Jag är galen!
Men jag har inget bättre för mig och jag tycker att saker och ting ska vara perfekta, iaf i stallet.., annars, varför göra något alls om man bara gör det lite halvdant? ;)
sjukt kassa bilder, menmen, bättre än inget?
PUSS♥

Kommentarer
Postat av: linnnn

sv; ja precis, jag har en kompis och hennes häst har vilat i 2 år snart, så då är de ju betydligt bättre med bara vila i 3 månader! :)

åh, tack va gald jag blir! (:

2011-04-15 @ 15:45:04
URL: http://linnnochprissy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0