2011-04-12

En liten uppdate kanske vore på tiden?
Har inte orkat uppdatera alls på ett tag! vilket ni förmodligen har märkt ;)
Hur som haver så skulle jag ha tränat i lördags för Mattias! Men saker och ting blev inte riktigt som jag hade tänkt mig!
Vi började med att prova lite sadlar och hittade ett par som satt kanon!
Och sedan ville Mattias se hur han gick för han hade sett att han var lite sne i ryggen.
Och precis som han hade sett så är min kära lilla kuse sne i beckenet och har varit det sedan långt tillbaka!
Och jag känner mig värre än värts iom att jag inte sett det själv! Känns inte bra alls eftersom han har haft ont, men inte visat det på något speciellt sett, tyckte jag då..
Men nu när man vet om det så får allt en rimlig förklaring.
Snubblandet, bockningarna, vägringarna och stegringarna.
Så nu ska vi fixa tid hos en kiropraktor till Medez och han ska vila tills behandlingen är klar vilket är om 3-4 månader.
Så det blir enbart promenader med honom nu de första månaderna.
Så för att jag inte vill tappa ridningen och jag vill ha lite mer att göra så ska jag börja omskolningen av Figo, travhästen i stallet som inte håller för travet!
Ska bli kul! Men samtidigt tråkigt att jag inte kan träna och komma vidare med Mendez :(
menmen, man får ta det sm det kommer! Mattias sa att det förmodligen skulle gå fort och det hoppas vi på!
Efter "promenadmånaderna" har gått så kan jag börja rida honom igen, skritta åh bara ta det allmänt lugnt, med en barbackasadel! Verkar kanon faktiskt! Man tränar sitsen och den e mer skonsam mot ryggen i början då han inte ar några muskler!
Ser fram emot att börja jobba igång honom igen efter vilan! Ser dock inte bara fram emot det, längtar också!
längtar som bara den!
Känns lite tungt nu i början iom att jag inte kan rida osv, men så länge hästen blir frisk så får man väl vara nöjd!
Får dessutom reda på den preleminära gymnasieintagningen nu på fredag, vilket är nervöst men spännande!
Hoppas som bara den att jag kommer in på lillerud!
Näe, nu ska jag inte uppehålla er längre med romanlånga texter!
Ska fixa lunch och sedan städa lite!
PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0