sämsta uppdateringen...

sry för sämsta uppdateringen nu det senaste, men ja har varken orkat eller hunnit...
men det blir det bättring på!
Lite snabb uppdatering om helgen dåja:
I fredags så vilade Mendez och jag red på kärret.
I lördags så var det upp och hoppa kvart över fem på morgonen, köra in mamma till göteborg för att hon skulle jobba. Sedan så åkte jag och pappa till donken och käkade fukost sen så åkte vi till stallet. Va städdag så ja skrubbade boxen och putsade fönster och plockade i ordning lite medans pappa fixade paddocken lite :)
Mendez fick vila idag också.
Efter stallet så åkte vi hem och fixade oss lite, åt lunch och så sen åkte vi in till Åbytavet för att titta på Åbys stora pris :)
det var nog det roligaste jag gjort :$ Det är så jäkla häftigt man står juu typ en meter från hästarna!
Och fort går det, fort som in i ...!
vi vann trettio spänn (y) haha :D
bättre än inget ;)
sedan så vid femtiden så åkte vi och hämtade Helena och åkte hem.
Käkade sen gick jag och crashade i sängen.
på söndag sedan så var jag och mamma ute och gick med Mendez och hundarna. Gick i  någon timma.
Ni kanske undrar varför jag inte rider honom just nu?
joo, det är så att han har ont som fasiken i tänderna så han kan inte ha bett nu förens tandläkaren har hjälpt oss med hans tänder, så jag har fått longera utan bett och gå ut och gå med honom i grimma och grimskaft :)
Mysigt men ganska segt att inte kunna rida honom, eftersom ja inte har ngt hackamore så får jag rida i grimma och det kanske inte är det smartaste? ;p
visst  det är typ samma sak som att rida med hackamore, men ändå känns det så fel.
har ju inte ridit honom bettlöst så känns säkrast med hackamore :)
aa, det är det som har hänt i helgen...
Mamma har åkt till norrtälje och kommer hem igen på fredag.
Jag är sjuk, har fått feber ._. så jag är hemma från skolan.
Men ska nog tillbax imorgon hoppas jag :)
näe, nu ska jag ladda en tvättmaskin (duktig som jag är) så vi hörs senare!
Lägger in bilderna från travet lite senare också så håll utkik! :D

HEJ SÅLÄNGE ! :D

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det var inte bra stackars Mendez, pussa honom i från mig. Har är rolig o snäll att rida i grimma på i paddocken :) kram

2010-09-22 @ 18:11:20
URL: http://yummydummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0