P A N I K , överlycklig och S J U K.

ojojojojoj!
sitter och bläddrar runt lite bland hästannonser och hittade den 14 åringen som vi hade tänkt att titta på, och jag fick sån där panik. Jag visste ju inte vad det var för häst när vi skulle provrida honom. Han lät klockren och verkade kanon!
Men jag hann bestämma mig för att köpa Mendez innan vi åkte till Laholm för att titta på valacken där.
Men nu har jag sett bild och fått en skriftlig beskrivning på honom, och det är ju precis den sortens häst som jag har letat efter! Till ett superpris!
Nu ska jag bannenmej få mamma och pappa att gå med på detta.
Jag lovar att jag kommer göra vad som helst för den här hästen!
Men jag tänker verkligen inte göra mig av med Mendez! Han är min älskling och den grymmaste hästen jag träffa!
Love you Mendez (L)
Men det hade ju inte skadat om jag kunde komma ut på banorna nu med en gång eller så.
Jag har sådan tävlings och träningsabstinens så att jag inte vet vart jag ska ta vägen :o
Så jag ska ta ett seriöst snack med mamma och pappa... får se hur det blir efter det.
Lär ju inte gå så som jag vill men allvarligt.
Jag vill så mycket mer än vad jag har tillgång till just nu.
Och det jag drömmer om nu är mer jobb i stallet.
Låter säkert helknäppt men jag vill mocka fler boxar, rida fler hästar, putsa mer utrustning, fixa mer foder och borsta fler hästar!
Jag vill ha mer av allt!
Ju mer ag är i stallet , ju mer vill jag jobba!
Så en till häst hade vart det ultimataste!
För det är ju inte mer än positivt!
Eftersom jag nästan kräver lite svårare hästar för att jag ska tycka att det är kul att rida.
Självklart tycker jag att det är kul att rida de hästarna som är lättare, typ "ridskolehästar" som gör precis det man säger till dem att göra! Men jag älskar arbetet med hästar, utbildning och att behöva jobba som en struts i ridningen för att det ska gå som man själv vill!
Så den valacken är precis det jag vill ha :$ Det andra positiva är att jag och min syster kan rida ut, hur mycket som helst! Eftersom hon kan rida Mendez helt utan problem!
Och hon har inte riktigt tiden att ta hand om en häst på heltid så jag kan ju ta hand om hästen och jag kan träna och tävla, jag mockar ja, jag gör allt!
shitshitshit, jag är så galet förväntansfull och är allmänt galen.

Näe, nog om det!
Idag orkade jag mig upp i sadeln och red ett dressyrpass.
Gick helt okej, men ja var inte så pepp på hans glädjeskutt som han la till ibland...
Red med Birgitta och Manilla, och Manilla brunstar också , så det gjorde inte saken bättre, tror att det var anledning till att han hoppade runt och visade upp sig...
Men i alla fall så gick det bra i övrigt. Han gick, som vanligt, som en klocka i vänster varv, klockrena skänkelvikningar undan vänster och galoppen satt som en smäck idag! Han gick i sån brutal samling så att man kunde tro att det är det enda han har gjort i sitt liv!
I höger varv gick det dock inte lika bra... Han töltade och slängtravade istället för att fatta galopp.
Men han fattade högergalopp en eller två gånger, ett eller två språng varje gång sedan orkade han inte och bröt av... Det går frammåt, men det är jobb kvar... mycket jobb kvar!
Imorgon, om jag mår bättre än idag, så ska jag rida igenom ett dressyrprogram för att få igenom alla rörelser i följd! Kanske ska ta lite bilder också.. är lite dött här på bloggen, bildtorka ;)
Så aah, vi hörs imorgon gott folK!
Nu ska jag hänga tvätt och sedan titta klart på Idol!
sov gott och dröm sött!
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0