hoppning, ofc ;)

Eftermiddagens pass var han något lugnare, men fortfarande pigg som en gris :)
Och eftersom jag hade tänk att hoppa så blev han ännu piggare!
Men det grymma är att när det är hoppning så tar han all energi han har till att komma över hindret!
Ändå ser han inte ens lite ansträngd ut när han hoppar?
äh, han e lite speciell men vad ska man säga?
Han är en tokhäst, men han är MIN tokhäst!
Det gick bra i alla fall! Han gick som en klocka i vänster varv, vilket inte förvånade mig över huvud taget!
Men i höger varv blev han jätte osäker så han tvekade väldigt mycket..
Blev en del stopp och väldigt många felbedömda språng.
Ett av sprången var så galet brutalt. Fattade inte vad han gjorde men pappa som stod vid sidan av hindret sa att han felbedömde (..inget ovanligt i höger varv..) så det blev som ett extra galoppsprång över hindret vilket gjorde att han helt tappade allt och blev väldigt ostabil i landningen. Resultatet av det blev att jag ramlade av.
haha, nog 2010:s fulaste avramling. HAHA ;) Satt på sidan av sadeln och satt lixom fast på någpt vänster men efter typ 5 sek så lossnade min fot och ja typ rullade av... Mendez däremot småtravade lugnt och stolt iväg till öppningen av hagen där han ställde sig nöjt och åt.
Pappa gick och hämtade honom medan jag tog mig upp från marken :)
När jag hade suttit upp igen så slängde pappa ner hindret så att det blev 3 liggande bommar som vi skrittade och travade över för att han skulle förstå att det inte är farligt, och så att han inte ska lära sig att tveka i framtiden... för det vill vi ju inte;)
Sedan hoppade vi lite i vänster varv för att få något positivt att sluta med :)
Gick kanon och jag är nöjd med båda dagens ridpass!
Bilder kommer in lite senare :)
Datorn är väldigt seg så jag orkar inte börja fippla med det nu :)
så dom kommer förmodligen upp imorgon :)
hejdå så länge ! :)

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej gumman! Va roligt att det går bra för er. Han e verkligen speciell o rolig. Lilla tokhästen. Jag ska komma o hälsa på så fort jag känner att jag är redo för det. Kram Josefine Eriksson

2010-09-07 @ 15:58:56
URL: http://yummydummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0