fullt ös medvetslös!

jajjemen, som rubriken säger så har jag haft fullt upp heela dagen !
Började hos tandläkaren där jag skulle laga två tänder... läskigt ! Men tandsköterskan var skön så henne kunde man sitta åh tjöta med under tiden som man väntade på tandläkaren!
Efter att jag var klar där så kom pappa och hämtade mig och körde mig till stallet.
Jag mockade lite snabbt och fixade foder, sedan gick jag och hämtade Mendez.
Borstade länge och väl, han fäller ju också så det var en del att borsta bort ;)
Sedan sadlade jag , tränsade och fixade med lite småsaker.
Mamma kom till stallet efter att ha varit hemma i typ hundra år efter hennes träning på friskis&svettis!
Men till slut så kom hon bort tilll stallet.
Vi satte på honom ett tunt fleecetäcke som skydd för sadeln eftersom att det regnade ute.
Vi gick bort till kärret och träffae på Kerstin och Eva.
Kerstin som först bara såg mamma blev förvpnad när jag, en av hennes ridskoleelever kommer med en främmade häst på stallplanen ^^ Men hon tyckte att Mendez var fin och jag ska träna för henne någon gång i veckan. Kan behövas, så att man kommer rätt in från början och slipper alla de problemen som kan bli när man gör fel! Så träning för Kerstin ska det bli!!!
När vi pratat en stund med Kerstin så gick vi upp till manegen, superbra underlag, ny harvat :D
Det var första gången han var i en manege, men det kunde man verkligen inte tro! Visst, han var lite stel och stressad i början, men efter en 5 - 10 min så var han lugn som en filbunke!
Han var väldigt balanserad på detta underlaget, var som att rida en helt annan häst :o nästan lite chockad när jag helt utan problem fick fram honom i en snygg samlad trav i en awesome form!
Lite sådär småstoltöver knashästen!
Efter grundridning i trav så gick jag vidare till att träna lite galopp, och dagens fråga blir: Varför galoppera när man kan bocka?
Ja, han är lite speciell den hästen, men han vill väl och är på rätt väg ,och det är det som räknas tror jag :D
Men det gick bra i övrigt och han var fin!
Nu ska jag sätta mig framför TV:n med mamma, pappa och Helena och titta på Idol 2010!
Hörs ikväll eller imorgon gott folk!

SOVGOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0