dagens träning!

Lättare longering, bara skritt och trav.
Han var duktig och lyssnade på minsta vink.
Så det gick bra, fick ett nytt träns av berit också, med sådana tyglar som jag hade tänkt att köpa.
Så det tackar vi för Berit! :D
Hon och Houston ska tävla imorgon, kommer tyvärr inte ihåg vart det var, men hoppas det går bra i alla fall!
Finns inte så mycket mer att skriva nu, det enda jag gjort idag är att longera, mocka, bortsa, rykta , putsa utrustning och ätit räkor ^^
Trevlig lördag minsann!
Har tagit reda på mer om Mendez släkt och så också.. och ja, man blir fan chockad!
Vilken stam hästen har :o
några nämnvärda är tex. Meadow Roland, Thankful's Major som bytte namn till Nevele Pride, Count's pride, Dartmouth och Be Spoken, ja det är bara några av alla de kända travhästar som finns med i älsklingens släkt!
Galet synd att han inte funkade som travhäst, han hade vart sjukt bra skulle jag tro!
han har utseendet och snabbheten... Monté kanske skulle vara något?

Kommentarer
Postat av: Josefine

Hej :) ja han har en super släkt ja vet :) men bara för de så blir det inte alltid bra. jag va nere för att gå monté med mendez i halmstad. Men tyvärr kan han inte gå där för han måste kvalas först köras framför vagn o ja ville inte de då han ballar ur, ja ville inte att han skulle bli rädd o att han skulle tappa förtroendet för mig ell att han skulle skada sig om han slår i vagnen.

2010-09-15 @ 17:48:49
URL: http://yummydummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0