tittar på Simpsons!

sitter och tittar på The simpson och äter pepparkakor :)
Pappa har tänt en brasa och Helena har skrapat fram 50kr på triss ^^, kan det bli bättre ? :D

Kom hem från stallet för typ två timmar sedan och aah, vad ska man säga?
jag hade mockat och fixat foder, tagit fram utrustning och bytt om, så ska jag ut hämta Mendez.
När jag hade satt på honom grimman så ska jag gå ut från hagen. Jag lossar på tråden och försöker få Mendez att gå ut, men det är lera precis utanför hagen och det är J Ä T T E H E M S K T enligt Mendez så han flög upp i luften och kom då åt tråden som jag då tappade och då slängde han sig bakåt eftersom han fick en stöt och då fick han ännu mer panik och då hoppade han upp och ner på samma ställe. Jag knäppte loss grimskaftet eftersom jag var tvungen att stänga tråden igen. Och precis när jag har stängt tråden igen och ska knäppa fast grimskaftet så kommer de andra tre hästarna i full galopp och då hänger Mendez på och alla fyra springer runt som idioter och sparkar, bockar och har allmänt damp. Men sen tillslut när jag helt och hållet har tröttnat på att stå och vänta ut hästarna så går jag bara fram till idiothästarna och knäpper fast Mendez och säger till de andra hästarna att sluta, men nejdå dom såringer iväg och forsätter att riva upp hagen.. Birgitta lär inte vara så glad på dem, haha ;)
Men i alla fall så går jag tillbaka mot stallet och märker att Mendez haltar så jag kollar igenom benen och märker att han är öm och varm i v.bak så jag red inte idag, men jag longerar honom i fem min ungefär för att se om det släpper, men det gör det inte så jag tar in honom i stallet och lägger på liniment och ställer in honom i boxen.
så får jag se imorgon om de är bättre... är det inte de så vet ja inte ad jag gör :S
Men jag tror att han bara har vrickat sig lite, inte så fargligt för han gick hyfsat rent efter att jag hade longerat, så jag tror och hoppas att han är okej i benet imorgon!
Men nu ska jag kolla min mejl om jag har fått svar från tjejen som äger stallet med manegen har svarat :)
Hoppas det!
Hörs imorgon skulle jag tro!
Då får ni bland annat lite bilder från stallet som några har önskat att jag ska lägga upp här på bloggen!
Det blir även då information om hur Mendez är i benet!
Men tills dess får ni hade så gött, så hörs vi imorgon gott folk!
NATTI!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Lilla Mendez dåå... han har säkert gjort en vrickning. Du ska nog se att han e bra i morgon. Sist han vricka hoven när han va hos mig så tog ja linement linda det o lät honom stå inne en hel dag, så va de borta. Men han e så busig den lilla skrutten. Kram

2010-10-26 @ 20:48:24
URL: http://yummydummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0