2010-10-23

såå, nu är även denna lördagen avklarad med tvätt, städ och film!

Sitter och tittar på filmen Juno med mamma, dricker bubbelvatten och äter godis.
Dagen har varit ganska lång, men ändå kort. Vet inte riktigt men jag har hunnit med att tvätta båda täckena och jag har hunnit köpa ett nytt fleecetäcke, två svampar och sadelsåpa på börjes. Jag har mockat och borstat hästen, mamma hjälpte mig och tvättade hästens ben och smörjde in hovarna med hovfett. Blev ju ingen ridning idag heller på grund av h*l*e*t*s vädret som är i Sverige just nu.. Vilket är surt som fasiken eftersom jag VILL träna för att klara av mitt mål som är att komma ut och tävla till våren. Men om det fortsätter såhär med detta vädret och underlaget så kommer vi inte komma långt, Mendez och´jag... Om jag nu inte går bort till KRK varje dag...(tar en halvtimma att gå dit.. mindre kul om det regnar och är mörkt eftersom jag måste gå på vägen) Så jag får se hur det blir, ska kolla runt lite om de t finns något stall i närheten till ett rimligt pris. Funkar inte att hästen ska behöva stå för att det är dåligt väder. Jag VILL hålla igång, och jag blir rastlös och får förjävla dåligt samvete för att Mendez behöver stå hela tiden. Så nu ska jag leta igenom hela internet efter ett bra stall!
Hörs imorgon.

GODNATT SOVGOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0