uteritt :)

Red ut idag med mamma som gick brevid!
Red inte så långt, blev kanske en halvtimma bara för att springa av lite träningsvärk från gårdagens uteritt!
Han var duktig som bara den!
Lugn och lyhörd! Precis så jag vill att han ska vara :)
Han brydde sig inte ett piss om bilar, lastbilar och bussar som körde förbi i full karriär men brunnslock som ligger stilla på marken, ja dom måste man antingen hoppa över med ett jättesprång eller så måste man flyga tre meter åt sidan så fort man närmar sig dem ;)
haha, han är söt, men fan inte smart ^^
allt för idag kära vänner, nu ska jag gå och lägga mig och försöka sova mig frisk!
godnatt och sov så gott kära läsare!
Hörs mer imorgon!
puss!

Kommentarer
Postat av: Helena

Åh jag gillar ordspråket i headern! :D

2010-11-22 @ 22:52:22
URL: http://travgalen.se
Postat av: Julia

Sv: tack så jätte mycket :D<33



Nu vet ju inte jag hur långt du och din häst har kommit men jag kan ju berätta allt från början i alla fall :)) I början tränade jag galoppfattningar i hörnen, var övertydlig med skänkeln så brukar det gå. Beröm sedan super mycket så hästen vet att den gör rätt! Och på uteritterna brukar hästen ha mer framåtbjudning, så om du provar fatta i en uppförsbacke kommer du säkert få den i galopp :D Sen om du hoppar lite småhinder så brukar hästen oftast hamna i lite galopp av sig själv efter, fortsätt då att driva :) Sen om din häst har börjat komma igång med sin galopp så kan du börja prova få den i galoppnär du longerar! Säg gärna ett kommando som "GALOPP!" då kommer din häst börja galoppera tillslut bara du säger kommandot :D Och sen är det bra att du longerar så att hästen får chans att stärka sina galoppmuskler utan någon på ryggen. Kom ihåg att det är själva fattningarna som bygger mest muskler :) Och det kommer säkerligen att kunna gå lite fort i början, men när din häst har byggt upp sina muskler kommer du att kunna samla den och ha en lugn stadig galopp :)



Hoppas det blev till någon hjälp :)<3

2010-11-23 @ 07:11:50
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Matilda&Vicky

Är det en tarvare??

2010-11-24 @ 08:15:51
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0