ojojoj, bad update ;o

förlåt som bara den för att ja inte har bloggat nåt på evigheter!
Men sannningen är den att jag varken hunnit eller orkat..
hade ju tänk att blogga som en dåre på höstlovet, men hade verklligen ingen ork eller som sagt ingen tid!
Men under lovet så red jag inte så mycket eftersom galaenhästen tappade en sko på vänster fram och hade en läs sko på höger bak... hur han lyckas vet jag inte men nu är det fixat!
I mådags så var hovslagarn i stallet och satte på gummisulor och asfaltsbrodd! + nya skor då :p
så nu har jag kommit igång riktigt ordentligt igen efter en del hov och sko problem och det känns jättebra!
Hästen går som en klocka och allt är finnemang, han har dock liiiiite mycket päls..
så jag ska klippa honom så fort jag har köpt ett nytt tjockare vintertäcke!
Ska även ta tag i träningen igen! Hade tänkt att ta tag i en ridtravartränare! För att verkligen få den hjälp som jag behöver :)
Sedan ska jag nu i veckan ringa till den tjejen med stallet som hade ridhus och grejer för att sedan åka och titta på det :)
Hoppas att det inte ligegr allt för långt bort! Stod ju i annonsen att det låt i anneberg så det kan ju ligga nästan vartsom helst! :o
menmen , får ringa och så först sen får vi se :)
Har verkligen börjat tröttna på stallet jag står i nu, det är inget annat än problem där just nu... :(
Mendez trampade igenom ett brunslock och höll på att fastna med benet där, han har fastnat i en av alla de miljoner trådarna som är runt hagarna, dom i stallet vill ställa Mendez i en hage SJÄLV, dom gnäller på att jag ger min häst för lite mat, när han egentligen äter för fort, paddocken blir bara sämre och sämre för varje dag, det blir bara mer och mer skit runtom stallet och det är inget annat än lera i hagarna... visst, stallet är mysigt och de e goa människor som står där, men det räcker inte ... dom ger ju mig inte mer plats för att vidareutbilda min häst, itan tvärtom, det blir bara mindre plats :(
Vilket är synd! Näe, stallet är ett typiskt sommarstall, men vad jag vet så är det inte sommar just nu :p
så jag ska kolla upp det där stallet i anneberg eftersom det är manege och en fullmåttad paddock och bara två hopphästar som står där! Där jag står nu är det ju bara dressyrhästar, och jag då... och min hoppande travhäst xd hahaha, känner inte riktigt att jag passar in :P
näe, nu fumlar jar bara!
Hörs nog imorgon gott folk!
Då ska jag och syster först rida och sedan titta på unghästhoppningen på kärret där våran underbara gamla tränare Fredrik ska dömma!
Ska snacka lite med honom om träning!
Hörs imorgon gott folK! :D
sovgott <3

Kommentarer
Postat av: A N N i C A * W E N N B E R Gs

trist att du inte trivs ''/

finns det inga andra stall runt där du bor ?

2010-11-17 @ 21:50:01
URL: http://s94356.blogg.se/
Postat av: Anonym

De e ju så med goa mendez att han äter för fort o sen tar han gärna mer mat från dom andra. hoppas du kommer in o får stallplats på anneberg då :) kram o pussa mendez från mig

2010-11-20 @ 12:31:17
URL: http://yummudummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0