BRRR !

SÅdärja!
Då är jag hemma igen efter en nästan heldag i stallet!
Började med att hämta hästen, borsta honom och brodda osv.
sedan så gick jag ut för en härlig uteritt, ensam för första gången på typ 3 månader :p
Började sisådär bra... Mendez blev rädd för något som lät i huset så han hoppade runt på gårdsplanen så att jag höll på att ramla av... Sedan efter kanske 10 minuters hoppande och cepande så kom vi ut från gårdsplanen och skulle gå över vägen, men nej... det tyckte inte Mendez så vi stod på trottoar kanten i kanske en kvart innan Birgitta kom och ledde över oss! hahaha, kändes fint!
Men när allt det var över så var det hyfsat lugnt, i alla fall en stund... Mendez var pigg och tittig som en sate så han ville väl igentligen bara springa, men de ville inte jag.. inte på en knölig, lerig, hal "skogsgång"..
haha :D
När vi hade gått igenom hela "skogsgången" så skulle vi gå över en liten stenhög med lite lera runtomkring..
Men det tyckte inte Mendez... så han började som vanligt att hoppa runt som en idiot, men när jag äntligen övertalat honom om att han har gått där en massa gånger innan och att det inte var farligt så gick han snällt över!
Vi red vidare utan problem, tills vi mötte en barnvagn, två föräldrar och en stor hund.. DÅ jävlar exploderade Mendez så han flög upp i luften för att han blev rädd och sen blev han rädd för att det flög snö när han hoppade upp för att han blev rädd... hahah , han är för söt!
Efter den lilla uppvisningen så blev han lugn och vi fortsatte våran lilla tur :)
Travade på en lång raksträcka så att han blev lite varm :)
Sen skulle vi gå över vägen och det gjorde han utan problem!
Gick kanske 100 meter på vägen och sedan skulle vi över en korsning och in på en trottoar... Mendez tyckte detta var läskigt så han flög ut i vägen igen... Som tur var så var det inte mycket bilar ute, och dom bilar som var i närheten stannade snällt och väntade ut oss! Efter en danstripp som varade i kanske 10 min ute på vägen så gick han dit jag ville!
Sedan så var allting lugnt den sista biten hem!
När vi kom tillbaka till stallet så fixade jag hästen, broddade av, sköljde av hans ben, mockade, fodrade och ställde in honom i boxen och sedan släppte jag in de andra små hästarna! :)
När jag var klar i stallet så kom pappa och syster till stallet och hämtade mig, vi åkte till Fjärås lantmanna och köpte strö till boxen. Vi lämnade ströet och sedan åkte vi till ica och handlade mat så nu ska jag äta!
Revbenspjäll! ♥
blev ingen hoppträning vilkey ni kanske har förstått... eftersom jag är typ sjukt svullen i halsen :(
Men nu måste jag äta innan jag svälter ihjäl!
Hoppas att ni får en mysig fredagkväll så hörs vi imorgon!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Josefine

hahah han e söt! KOmmer ihåg en sommar kväll ja red vilse uppe i skogen med honom o han trava runt o galoppera o tyckte de va skit kul, de tyckte dock inte ja men han strunta väl i det hahaha!!! Mys hästen, är så glad att han kom till dig.

2010-11-29 @ 21:31:12
URL: http://yummydummy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0