ÄNTLIGEN HEMMA!

Är trött som en gnu och riktigt mätt!
kom hem från stallet för kanske en halvtimma sedan.
Klippte lilla älsklingen som var huuuur duktig som helst! Blev lite orolig när jag gick för att hämta en borste, men när ja kom tillbaka tittade han på mig, gnäggade och la huvudet i min famn och bara stod!
JAG ÄLSKAR MIN HÄST!
Han var som sagt lugn och allt gick finfint!
När han var färfigklippt så kom syster till stallet, vi fixade hästarna och gick ut en stund och bara gick med hästarna eftersom det är glashalt på asfalten!
När vi hade gått i en kvart kanske så kom vi tillbaka till stallet och då gick vi in i paddocken och red i ca. 30 min.
Mendez snubblade och hade sig pga underlaget så jag skrittade bara, tränade lite på öppna och sluta som jag precis har börjat lära honom :)
Han kändes mjuk och fin och gick som en klocka (har börjat rida med bett igen så att han lär sig slappna av ordentligt med det!) så jag är nöjd med dagens!
Hjälpte min syster lite med Houston och det såg VERKLIGEN fint ut idag! Han var framme för hjälperna och Helena var fokuserad och tog till sig allt jag sa! Så båda var duktiga idag tycker jag!
När vi hade ridit klart så fixade vi i stallet.
Mockade, borstade, sopade, fixade hö, fixade havre, vek ihop en massa täcken och så!
Efter att vi var klara där så åkte vi hem med pappa som hade köpt mc donalds! MUMS!
Så nu sitter jag här vid min dator, mätt och trött!
ska gå och sätta mig framför TV:n och titta klart på det nya Family Guy avsnittet som sänds just nu på TV6!
en liten bild kommer här också ja! Inte de nästa bilderna eftersom han har täcke på sig :p men det är en liten smygtitt på hur han ser ut som nakenfis ^^
haha, jag knoppade ju honom igår så att det skulle vara lättare idag att klippa så han har krullig man och lugg ^^ haha, han ser ganska galen ut ändå :p
knasig bild men söt häst!
ser ut som lera eller nåt :p
haha, blev ett sjuhelsikes berg av päls i stallgången! Och Annelie som klippte honom sa att han hade mer hår än hennes shettis som hon har hemma! Och då förstår man att han hade mycket päls!
Han hade typ 2 lager med päls dessutom! Ett lager med lite tjockare päls och sedan ett lager med lite finare hår över det... lite svårt att förklara men så var det :)
Nu ska jag titta på TV, så att jag inte missar heela Family Guy!
PUSS!

Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: haha, jag är knappast bra på att knoppa :o<3 tyckte dina va snygga!



ja verkligen..det vore nått det :D<3

2010-11-24 @ 21:26:43
URL: http://broddnyckel.blogg.se/
Postat av: Bonnie

Det var inte lite päls...

2010-11-24 @ 23:07:07
URL: http://teamkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0