LUCIA!

har firat Lucia idag med Luciatåg, fika, pyssel och bio!
på bion tittade vi på en svensk film som hette Tusen Gånger Starkare, ingen höjdarfilm...
men den hade ett bra budskap! ;)
haha, nejmen jagförstod inte så mycket om den..
vill ni veta mer så får ni se den själva :P
slutade tidigare idag också ja :)
VÄLDIGT skönt!
Så nu har jag suttit och tittat på världscupstävlingen som pappa spela in till mig häromdagen!
Roffe kom trea för er som missade det :)
GRATTIS TILL HONOM! :D
Nu ska jag snart dra mig ner till stallet!
Hörs senare :)
hoppas att ni har haft en trevlig Lucia so far ♥

Kommentarer
Postat av: josefine

SV: Jag känner ju tyvärr inte er som ekipage och kan omöjligt svara på var felet ligger i hos er. Men till att börja med så bör du utesluta att han har ont, eller att han har eventuella spänningar/låsningar som förhindrar hästen att kunna utföra uppgiften man ber om.



Jag hade tagit ut en equiterapeut till att börja med, för att se att hästen har alla förutsättningar att ens kunna utföra det du ber om.



Om hästen är frisk och allt är bra så finns det oändligt många trix för att få in en galopp. Te.x ställa hästen utåt och fatta galoppen därifrån. Man kan fatta den strax innan/över ett hinder och få in den på så vis.



Är det bara fattningen som strular eller själva galoppen?

2010-12-13 @ 20:21:42
URL: http://minfux.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0