lördag ! :D

vaknade typ precis..  har bara käkat frukost och lite så :)
är hur trött som helst efter gårdagen ._. haha :D
det var en bra dag men låååång !
började med sovmorgon, skönt! sedan så var de skola dåja... becca stack efter slöjden sm va första lektionen , HAHA :D så ja fick tillbringa skoldagen med en galen sebbe och en speciell daniel ;)
två galna små pojkar :)
efter skolan som slutade 20 över 2 så kom pappa och hämtade mig och vi stack till fjärås lantmanna för att köpa nytt strö eftersom kutterspån inte funkar över huvud taget!
Så vi åkte dit och köpa halmpellets! Det verkar jättebra men Mendez tyckte att det var lite obehagligt att gå in i  boxen vid insläppet så han gick in i Daliés box (vid insläppen så öppnar vi bara tråden till hagen och öppnar alla boxdörrar i stallet så går hästarna in snällt i sina boxar) Så vi fick hålla de andra hästarna på utsidan under tiden som jag bytte plats på Mendez :) även när jag var med så var det obehagligt att gå in där tyckte han, men han fattade ganska snabbt att det inte var farligt.. korkad häst :)
men det var det sista vi gjorde. Efter att vi hade köpt det nya ströet så släppte pappa av mig och ströpåsarna i stallet så red jag och pappa åkte till Ishallen för att prata med någon arrangemang snubbe. Jag red dressyr i ca 1 tim och 15 min. När jag precis har kommit in i stallet och ska göra i ordning Mendez efter ridningen så kommer min syster in i stallet och säger att vi har jättebråttom så jag får skynda mig att fixa honom för att sen åka till kärret för lektion.
Efter lektionen så släppte pappa av mig på stallet igen så att jag kunde tömma boxen och lägga in det nya ströet. Men jag hinner bara tömma boxen på det gamla ströet innan pappa kommr och hämtar mig då vi ska lämna Helena och hennes kompis Amanda i gbg där det var Nrj in the park på liseberg. När vi lämnat av dem så åker jag och pappa tillbaka till stallet och fyller boxen med det nya ströet! Det luktar mycket fräschare och ser mycket bättre ut... tycker jag då... + att det är miljövänligt :D
Sen när vi precis fixat klart boxen så kommer Birgitta ut i stallet och ska släppa in hästarna och det är då som Mendez springer in i Dhaliés box och jag måste släppa in honom i sin egna som han tyckte var läskig.. men det har ni redan läst en gång så orkar inte upprepa det :)
När allt var klart i stallet så åkte jag och pappa till först till statoil och köpte chips och cola, sedan stack vi till Campino och köpte varsin kebabtallrik... MUMS ! har nog aldrig vart så hungrig som ja var igår :o
Men vi kom hem med maten och satte oss framför TV:n och tittade på Canal+ First som först visade Monsters Vs. Aliens och sedan En Natt På Museet 2. Efter den sistnämnda filmen så gick vi och la oss. Jag somnade hur fort som helst! Sen nu är det morgon och lördag så jag ska byta om till ridkläder och sedan så kör pappa mig till stallet och aah, så får ja se vad jag gör idag. Men jag hade tänkt lite bomarbete i galoppen.
Men ja får se vad det blir.
Nu tjatar pappa på mig så jag måste gå :D
hörs senare! blir nog lite bilder och så :)
PUSSHEJ

Kommentarer
Postat av: narges (:

HEYO!



Tusen tack för att du var med & tävlade om löshår + linser på min blogg. Tävlingen är utsedd, in på min blogg & se om det blev du. Om inte håll utkik för fler roliga tävlingar!



KRAM!

2010-08-28 @ 12:52:45
URL: http://vahedi.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0