ingen ridning idag ...

Precis som rubriken lyder så red jag inte idag utan tränade lite Horseman Ship med honom !
Tränade på att han ska följa mig och sedan att han ska vända när jag går år motsatt håll osv.
Lekte lite i slutet och busade bara runt i paddocken, det tyckte han var jättekul !
Så det var absolut inte sista gången som vi gjorde det :)
Hade tänkt träna lite mer på det imorgon, så det blir te att åka till stallet vid 11 kanske...
busa lite och träna lite på det vi gjorde idag.. Mocka och fylla på vattnet och sedan åka hem.
Chilla lite på't och sedan åka te stallet igen för att rida lite.
Får bli lite lättare övningar med bommar imorgon hade jag tänkt!
Eftersom han behöver lära sig att lyfta mer på fötterna eftersom han snubblade så brutalt häromdagen att han gick ner på knä och jag hamnade framför sadel och det gillade han inte alls !
Så han sprang vidare och jag fick inte tag på tyglarna så jag kunde inte stanna honom utan han sprang rakt igenom tråden till hagen och sedan stannade han och tittade på tråden precis som att han tänkte: öhhm , vafan gjorde den tråden där?
Eller: va ja duktig nu? :D visst var jag?
haha, han va jättestolt över att ha mejjat ner en stolpe och dratt sönder tråden.. knäppa häst ^^
Men han lugnade ner sig väldigt snabbt! Tror till&med att han glömde av vad han hade gjort eller vad som hade hänt :p hahah, söthäst <3
i alla fall så blir det bomarbete imorgon!
Ska försöka dra med mig mamma så att hon kan fota så att det blir lite bilder på lilla bloggen :)
Men nu är ja trött som ett svin ._. haha, så nu ska jag sova :)
hörs imorgon gott folk!
godnatt!
/ ceciliabjörck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0