hemma från stallet igen :)

peuuh !
är urdöd typ ._. helt slut!
Fick skjuts av pappa till stallet i förmiddags vid ett tiden.
Jag tog in hästen borsta honom.. och som vanligt hade han rullat sig så det tog en stund ;)
Men jag tänkte att ja skulle longera, men så kommer ja på att ja inte har någon longergjord så ja ringer pappa och ber honom att köpa en :)
Han köpte en billig, inte snygg men bra gjord! :)
Behöver ju inte det dyraste eftersom jag inte longerar så ofta!
Men han kom med longergjorde typ en kvart efter att ja hade ringt och då fixade jag mendez och tog ut honom i paddocken och longerade i ca 30 - 40 min :)
Han var seg men lyssnade på minska vink! duktig häst ! :D
Efter det så släppte jag honom så busade vi runt lite i paddocken!
Efter det så borstade jag av honom och släppte ut honom igen.
Sen kunde ingen komma och hämta mig så ja fick gå hem. seegt!
Men ganska skönt, benen bara gick och gick :)
När jag kom hem hade pappa fixat ett gigantiskt glas med iskall coca cola!
så jäkla gott!
Så nu ska vi äta, grillat!
TTYGL!
stallkatten tar vara på lördagen! ;)

Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Vinn ett Schockemöhle schabrak på bloggen!

åh va törstig jag vart!

2010-09-08 @ 11:09:33
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0