10 Augusti 2010

Kom till stallet tidigt idag och möter en jättelerig häst ._.
så jag borstar av honom, rider ut.. timmerrundan och sedan så när jag kommer tillbaka är han lerigare än någonsin! Eftersom vi måste gå igenom massa lerpölar så är det svårt att undvika en smutsig häst ;) Speciellt när man har en så fjantig häst som jag som hoppar runt i leran för att han är rädd för den -.-
hästar  är vackra och roliga, men smarta... tss, NEJ! det är dom inte!
Så jag tvättade av honom när jag kom hem och satte på ett fleecetäcke sedan bums in i boxen där han fick stå resten av kvällen eftersom de andra hästarna bara skulle vara ute ett par timmar till så fick han stå inne och äta hö och torka! Eftersom han rullar sig så fort han kommer ut i hagen.. ;)
Men han var nöjd över att stå inne så det var lugnt :)
Han torkade dock väldigt snabbt så släppte ut honom ändå innan jag åkte igen.
och VAAD tror ni han gjorde?
HAN RULLADE SIG I VÄRLDENS LERPÖL!
jaja, en naturligt smutsig häst är en glad häst... inte sant ? :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0